leoenans.reismee.nl

De xerde week

We voelen ons eigen echt thuis hier in Zambia iedere morgen naar net werk Leo is vandaag begonnen met metselen en ik ben weer in mij klasje geweest het is zo bijzonder om te zien dat als kinderen niets hebben om mee te spelen op de speelplaats dat zij dan spelletjes verzinnen waar je niets voor nodig hebt ze spele spelen van groot tot klein door elkaar en zorgen voor elkaar en delen alles.

Vrijdag was het World Womens Day en waren hier veel mensen vrij wij hoefde ook niet te werken er was een vrouwenmars in het centrum van de stad en de vrouwen droegen de traditionele kleding dat was heel kleurrijk en mooi wij zijn die dag nog naar een oude brug wezen kijken maar dat viel een beetje tegen dus toen maar een terrasje gepikt en lekker geluncht

Het weekend hebben wij een tweedaagse safari gemaakt in Bolswana we werden zaterdagmorgen om 7 uur opgehaald de safari begon met een boottocht van 3 uur we konden vanaf het water de olifanten bekijken na de lunch op de boot met de jeep de olifanten vanaf land bekijken het leek wél of in olifante land waren er waren zoveel olifanten niet normaal maar wel heel erg mooi en bijzonder daarna ook nog zebra,s giraffen een kat en een heyena gezien en niet te vergeten de Hippo,s

We zouden overnachten op een camping maar wat bleek het was al 7 uur s,avonds en al donker kwamen aan op een terrein midden in het bos stonden 3 tenten een hudo en ee provisorische douche we krege koffie en uitleg daarna warm eten met de mededeling dat we zondag orgen om half 5 op moesten om vroeg op safari gedaan om half 10 lag iedereen op bed zondagmorgen na een katte wasje en tandenpoetsen een licht onbijt op zoek naar de leeuwen en ja hoor niet voor niks vroeg opgestaan we zagen er wel 7 van groot tot klein weer een bijzondere ervaring naar de lunch nog een een keer kris kras door het park en weer zagen we leeuwen dit maal lagen ze onder een boom uit fe rusten want het was erg warm verder ook nogmaals de andere dieren gezien het was een bijzondere mooie ervaring de wilde dieren op 3 meter afstand van de jeep

Helaas kunnen wij maar weing foto,s mee sturen wa t alleen de fot,s gemaakt met de telefoon of de tablet kan ik mee sturen en ik heb de tablet niet meegenomen op safari

Zijn jullie weer een beetje op de hoobte tot xe volgende keer

O ja we zijn vandaag ook nog verhuisd zitten u in het vrijwilligershuis

Gerda

Wat fijn dat het allemal goed gaat en dat je ook kunt genieten van het land het is een hele ervaring geniet er nog van de tiijdt vliegt groetjes paul en gerda

Astrid

Whow wat een geweldige belevenissen. Geniet er maar van, jullue zitten gewoon al op de helft van deze zeer bijzondere reis. ?

Franka

Nou jullie hebben weer veel beleeft en volgens mij geeft het ook veel voldoening.
Groetjes Franka

Sylvia

O leuk zoveel dieren in het wild te zien, heel gaaf. Geniet nog van de laatste weken, dat gaat zo snel weer voorbij. Heel veel groetjes van Peter en Sylvia.

Lieke, Lia, Roos & Elle - team VW Travel Active

Super om te horen dat jullie je zo thuis voelen in Zambia! Blij om te horen dat het op de projecten goed gaat. En dat jullie tijd hebben om mooie uitstapjes te maken. Wat tof dat jullie zo veel dieren hebben gespot. Nog drie weekjes te gaan: geniet er nog van!

Anita

Volgens mij hebben jullie het heel erg naar je zin, zo te lezen. Geniet er nog van, want de weken zijn zo voorbij. Groetjes

Ingrid

Ik ben helemaal niet jaloers hoor ??. Groetjes uit Swalmen xxx

Paula

Wauw dat is erg genieten van de safari en mooie foto's en wat fijn om te horen dat je er thuis voelt geniet er nog van liefs ?

Tonnie

De helft zit er al op ,wat gaat het snel
Zo te horen bevalt het nog steeds heel goed gr

Carina

Fijn dat jullie het naar de zin hebben en mooie belevenisen ik denk dat wij die rivier tocht ook gemaakt hebben naarje verhaal geniet er nog van want het gaat zo snel veel groetjes

Ellen

Wat fijn dat alles op het werk naar wens verloopt en jullie je daar goed thuis voelen.
Ook nog tijd voor een Safari etc, het wordt echt een droomreis.
Nog veel plezier en tot horens.
Groetjes ,
Alan en Ellen

Helma

Nou jullie zijn echt actief. En al mooie dingen beleefd. Het begin is gemaakt met de stenen.
Mooie foto’s

Nel Evers

Hoi Ans en Leo,
Ook al ken ik jullie amper, ik geniet wel van de verhalen, omdat ik zelf ook in Zambia en Botswana geweest ben en het herkenbaar is. Jullie doen echter goed werk daar, ik was er alleen maar op vakantie. Maar tijdens jullie werk zien jullie ook wel heel mooie en spannende dingen gelukkig. Wat leuk dat het op het schooltje goed gaat Ans. Heb je nog iets met het Engelse boekje kunnen doen? Spreken de kinderen wel Engels?
En heb je de Victoria watervallen al gezien? Ik hoop dat het je lukt om een vlaggetje van Zambia te kopen ergens, bij een souvenirwinkel of op het vliegveld straks.
Heel veel succes en plezier daar nog. Groetjes, Nel

ton en Lisbeth Bulte

Geweldig Leo en Ans.
mooi jullie verhalen te lezen, wat een avontuur .
leuk dat we een beetje met jullie mee mogen reizen op papier.
nog heel veel plezier, en tot april.
En dan weer aan de jeu de boules Leo.
groetjes uit Eindhoven.

Dick (JdB)

Leuk om op deze manier ook een stukje "mee te reizen".
De moeite waard. Kijken uit naar de volgende Blog!
Nog een mooie en goede tijd.
Dick en Len